شگرد چینی ها برای بازار مسکن
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، در کشور چین به دلیل افزایش بی سابقه قیمت مسکن در سال های ۱۰۱۶ و۲۰۱۷ با استفاده از سه اهرم عملی از جانب دولت، بانک و سرمایه گذاران در این حوزه توانستند بازار ملتهب مسکن را آرام کنند. مسئولان در این کشور برای مهار قیمت های افسار گریخته از ابزار منعطفی بهره گرفته اند.

در این کشور، ضوابط پرداخت وام خرید مسکن منعطف است و متناسب با نوسانات بازار ملک، قابلیت تغییر دارد. به طوری که در شرایط بحرانی این کشور، پرداخت وام به جز برای خانه اولی ها را محدود، مبلغ اولیه برای سپرده‌گذاری برای وام خرید مسکن  را تا دوبرابر افزایش داده و نرخ سود این تسهیلات نیز بالا برده است. اکنون انباشت واحدهای مسکونی فروش نرفته در بازار مسکنچین و افزایش تعداد خانه‌های خالی در شهرهای مختلف این کشور، سازنده‌ها را به کاهش محسوس قیمت و  ساخت‌ و سازهای مشتری‌پسند وادار کرده است.

که البته نباید از انعطاف کامل ضوابط و مقررات بانکی در بازار تسهیلات خرید مسکن که موجب شد دولت بتواند با هماهنگی موسسات وام دهنده، ضمن تداوم حمایت از خانه اولی‌ها، شرایط دسترسی به تسهیلات برای سایر متقاضیان خرید ملک را محدود و سخت کند، غافل ماند. که با اتخاذ چنین تدابیر به هنگامی بازار مسکن چین از مرحله بحران قیمتی و تورم عبور کرده است.

حال حاضر بازار معاملاتی در این کشور دچار رکود شده و نبود خریدار برای واحدهای نوساز سبب شده است تا دولتمردان به اخذ سیاست های  «وام درمانی» معکوس، سازندگان به کاهش قیمت فروش  واحد های نوساز و یا از قبل ساخت و هم چنین ساخت و سازهای «مشتری پسند» برای تضمین فروش واحدها روی بیاورند.

تمام این تلاش ها و راه کارها توسط مسئولین برای جلوگیری از آسیب احتمالی به رشد اقتصادی این کشور و نگرانی از این بابت در کمترین زمان ممکن با بالاترین کیفیت و کارایی عملی شده است.

شما می توانید به منظور اطلاع از آخرین پیش بینی وضیعت بازار آهن، تحلیل بازار آهن و خرید آهن آلات به سایت آهن پرایس مراجعه نمایید.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

 

 




:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: