نوشته شده توسط : آهن پرایس

بازار آهن در حال حاضر با نوسانات زیادی روبه‌رو است. قیمت‌ها درحال افزایش است و بی‌نظمی در ارسال بار از سوی برخی کارخانجات،

چالشی دیگر برای فعالان این بازار به شمار می‌رود؛ از طرفی دیگر افزایش قیمت دلار، به تشدید این نوسانات و گرانی‌ها دامن زده است و به نظر می‌رسد خیال کاهش و اصلاح ندارد...

آهن پرایس: گزارش‌ها از بازار آهن داخلی در نخستین روز هفته حاکی از بازگشت التهابات افزایشی قیمت آهن آلات پس از یک هفته اصلاح و ثبات بود؛ در واقع بازار آهن و فولاد از ابتدای ماه بهمن نوسانات سینوسی متعددی را تجربه کرد به طوری که دو هفته اول بهمن ماه روند بازار افزایشی بود، در هفته سوم نسبتا اوضاع آرام شد و در هفته چهارم بازار آهن دوباره در مسیر افزایشی قرار گرفت.

نرخ ارز نیز که در کانال 55 هزار تومان متوقف شده بود مجددا سیر افزایشی در پیش گرفت و در کانال 56 هزار تومان دچار نوسانات جزئی شد، در پایان روز هم هر دلار بازار آزاد 56 هزار و 550 تومان به فروش رسید.

 بازار آهن در حال حاضر در شرایطی ناپایدار به سر می‌برد؛ ثبات نسبی قیمت‌ها در کنار نوسانات دلار و بی‌نظمی در ارسال بار، از جمله چالش‌های این بازار است؛ به عبارتی دیگر بازار آهن در روزهای پایانی بهمن در سایه دلار نوسانات متعددی را تجربه کرد به‌طوری که شاهد افزایش قیمت آهن در بسیاری از حوزه‌ها بودیم.

در همین راستا قیمت روز تیرآهن در ابتدای روز گذشته ثابت بود، اما در اواخر روز شاهد افزایش 50 تا 200 هزار تومانی قیمت هر شاخه تیرآهن در برخی مبادی بودیم.

 قیمت قوطی و پروفیل، قیمت پروفیل در و پنجره، قیمت پروفیل مبلی و سایر پروفیل‌ها در اکثر مبادی فروش عمدتا تغییرات محسوسی نداشتند، به همین ترتیب قیمت لوله جدار چاه، قیمت لوله داربستی، قیمت لوله مانیسمان و انواع لوله‌ها هم ثبات داشتند.

در بازار میلگرد، علیرغم ثبات قیمت در اکثر کارخانجات، برخی مبادی به دنبال افزایش 100 تا 500 تومانی نرخ این محصول بودند به این صورت که کف نرخ پیشنهادی قیمت میلگرد آجدار با وزن استاندارد از 23.600 تا 23.700 تومان به ازای هر کیلوگرم شروع شده و تا 24.300 تا 24.700 تومان در برخی مبادی فروش ادامه دارد. در برخی مبادی فروش به ویژه در میلگردهای سبک شاهد قیمت‌های بالای 25.000 تومان نیز هستیم. به عنوان نمونه قیمت میلگرد میانه 24.900 تومان اعلام شد، قیمت میلگرد نیشابور حدود 24.000 تومان و قیمت میلگرد امیرکبیر هم 24.500 تومان اعلام شد.

قیمت ورق سیاه، قیمت ورق اسیدشویی و ورق آجدار در غالب شرکت‌ها ثابت گزارش شد اما قیمت ورق گالوانیزه، قیمت ورق استیل، قیمت ورق آلومینیوم و انواع ورق سرد با کاهش 100 تومانی عرضه شدند.

قیمت روز نبشی، قیمت ناودانی ایرانی و اروپایی هم در عمده مبادی فروش ثابت اعلام شدند اما قیمت نبشی جاوید بناب و نبشی ظهوریان در برخی ضخامت‌ها اصلاح 100 تا 500 تومانی داشتند.

با توجه به نوسانات قیمت دلار، بی‌نظمی در ارسال بار از سوی برخی کارخانجات که این روزها شنیده می‌شود و کمبود گاز در برخی واحدهای تولیدی از جمله عوامل تعیین‌کننده در آینده بازار آهن خواهد بود؛ زیرا مشکلات تولید در برخی کارخانجات، می‌تواند به کمبود عرضه و افزایش قیمت‌ها منجر شود.

با وجود ثبات قیمت‌ آهن آلات در برخی مبادی، نوسانات بازار ارز و زمزمه‌های افزایش قیمت، نشان از آینده‌ای نامشخص برای بازار آهن دارد. خریداران باید با احتیاط در بازار فعلی حاضر شوند و از نوسانات ناگهانی قیمت‌ها غافلگیر نشوند و اگر قصد خرید آهن و میلگرد دارند توصیه می‌شود با فروکش کردن التهابات محصول مورد نیاز خود را تأمین کنند.

افزایش نگران کننده نرخ دلار

از آنجایی که ابتدای هر سال با شروع سنتی فصل ساخت‌وسازها قیمت آهن آلات نیز افزایش می‌یابد بسیاری از متقاضیان مصرفی و سرمایه‌ای در ماه‌های پایانی سال به‌ویژه در اسفندماه به خرید محصولات مورد نیاز خود اقدام می‌کنند، زیرا در روزهای پایانی سال اوضاع بازار نسبتا آرام است و زمان خوبی برای خرید میلگرد و آهن به شمار می‌رود.

در حال حاضر اگرچه اوضاع بازار آشفته و رو به افزایش است و نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی ارائه داد اما احتمال دارد با اتصال گاز واحدهای تولیدی در ماه اسفند، پیش رو بودن انتخابات و ماه رمضان کمی این نوسانات افزایشی قیمت میلگرد و آهن فروکش کند؛ در چنین شرایطی می‌توان برای خرید آهن آلات مورد نیاز اقدام کرد.

برخی کارشناسان اقتصادی معتقدند تقاضای بالا در روزهای پایانی سال و سفرهای نوروزی، احتمال افزایش نرخ دلار را در اسفند ماه افزایش می‌دهد از طرفی دیگر انتظار حضور مجدد دلار در کانال‌های 51 تا 53 هزار تومانی کمرنگ شده است.

در ادامه می‌توانید این خبر را نیز مطالعه کنید:بازار میلگرد در التهاب کاذب

افت نرخ دلار به کانال‌های ابتدایی 50 هزار تومانی نیازمند تزریق چشمگیر ارز یا انتشار اخبار مثبت است اما کریدور نوسان نرخ ارز به احتمال زیاد از کانال‌های 51 تا 53 هزار تومانی به 54 تا 56 هزار تومانی تغییر خواهد کرد.

به عقیده این کارشناسان روند افزایشی سبک در بازار اسفندماه دور از انتظار نیست و کریدور نوسان نرخ ارز در سال آینده 54 تا 56 هزار تومان خواهد بود؛ مضاف بر این عواملی مانند نرخ تورم، کمبود انرژی، نبود نقدینگی و افت ساخت و سازها را نیز باید مدنظر قرار داد.



:: برچسب‌ها: قیمت روز آهن آلات , قیمت میلگرد , قیمت لوله مانیسمان , قیمت روز نبشی , قیمت روز تیرآهن , قیمت پروفیل در و پنجره ,
:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

نوسانات افزایشی نرخ ارز و تداوم قطعی گاز نوردسازان افزایش قیمت میلگرد آجدار در پایان هفته را رقم زد؛ اما این درحالی است که تقاضا همچنان در بورس کالا و بازار آزاد ضعیف است که علت این افت تقاضا هم رکود ساخت و ساز و عدم تناسب قیمت میلگرد بورسی با قیمت میلگرد آزاد برآورد می‌شود...

آهن پرایس: نوسانات نرخ ارز در چند هفته گذشته بازار فولاد را با تلاطم روبه‌رو کرده است. قیمت آهن آلات در پایان هفته گذشته در برخی حوزه‌ها به ویژه در بازار میلگرد میل به افزایش داشت که از علل رشد آن می‌توان به افزایش نرخ دلار اشاره کرد.

گفتنی است در پایان هفته قیمت دلار مجددا از کانال 56 هزار تومانی عبور کرد و روی 56 هزار و 450 تومان بسته شد، در همین راستا علاوه‌بر بازار آهن سایر بازارهای وابسته نیز افزایشی شدند.

افزایش قیمت ارز در چند هفته‌ گذشته در ابتدا به افزایش قیمت پایه انواع محصولات زنجیره فولاد و بازگشت هیجان به معاملات منجر شده بود؛ اما با توقف رشد ارز، قیمت برخی محصولات مانند میلگرد با افت محسوسی مواجه شد.

گزارش‌های حاکی است که در معاملات رینگ فیزیکی بورس‌کالای هفته گذشته، تقاضا برای میلگرد به‌شدت کاهش یافت و تنها 13 درصد از میلگردهای عرضه‌شده مورد معامله قرار گرفت. قیمت میلگرد در بازار آزاد نیز به مراتب کمتر از قیمت بورس گزارش می‌شود و این موضوع رکود در معاملات بورس را تشدید کرده است.

در مورد شمش فولاد نیز علیرغم افزایش قیمت پایه، میزان معاملات به کمترین حد خود در 12 هفته گذشته رسید و افت 35 درصدی داشت البته باید گفت کاهش تقاضا برای شمش، از عوامل مختلفی از جمله رکود در بازار مقاطع طویل، کاهش قیمت آهن اسفنجی و نوسانات نرخ ارز نشأت گرفت.

تحلیلگران این اختلاف قیمت را عامل اصلی رکود در بازار می‌دانند. به نظر آنها، قیمت میلگرد در بورس باید به نحوی تعدیل شود که به قیمت بازار آزاد نزدیک‌تر باشد.

در همین راستا قیمت میلگرد فایکو روز پنجشنبه در بازار آزاد با افزایش 300 تومانی همراه بود که حدود24.300 تومان اعلام شد؛ قیمت میلگرد نیشابور 23.910 تومان و قیمت میلگرد 18 ذوب آهن اصفهان هم با کمی افزایش در هر کیلو 24 هزار تومان اعلام شد درحالی که قیمت میلگرد بورسی به طور میانگین 22.836 تومان برآورد شد.

براساس شنیده‌ها اختلالات گازرسانی به برخی واحدهای تولیدی از دیگر مواردی بود که به افزایش قیمت آهن آلات در پایان هفته منجر شد؛ البته این افزایش قیمت درحالی است که تقاضا با افت محسوسی مواجه است. مشکل اصلی بازار میلگرد کمبود کالا نیست، بلکه تمنای برخی تولیدکنندگان برای افزایش قیمت‌ها است و این درحالی است که عرضه و معاملات اعتباری مقاطع پایین دست در بازار داخلی، مانع از افزایش قیمت‌ها می‌شود. مضاف بر این ضعف تقاضای مصرفی و رکود شدید در بازار مسکن و ساخت و ساز، از دیگر مشکلات بازار میلگرد است.

 التهابات اخیر دلار نیز باعث یک هیجان موقت و گذرا در بازار شده است که حاصل آن انتقال نقدینگی از قسمت پایین دست بازار به واحدهای تولیدی بالادست است.

در ادامه می‌توانید این خبر را نیز مطالعه کنید:افزایش قیمت جزئی آهن در سایه ثبات

نوسان‌گیری در این بازار، باعث ضرر و زیان حدود 1000 تومانی برخی از خریداران میلگرد در دو هفته اخیر شده است. با توجه به شرایط فعلی، به نظر می‌رسد که افزایش قیمت روز میلگرد غیرمنطقی و غیرقابل توجیه است، انتظار می‌رود که با رفع اختلالات گازرسانی و ثبات در بازار، قیمت میلگرد به تعادل واقعی خود برسد.



:: برچسب‌ها: قیمت روز آهن آلات , قیمت روز میلگرد , قیمت روز میلگرد فایکو , قیمت میلگرد 18ذوب آهن اصفهان ,
:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

 

بازار آهن روز چهارشنبه نوسانات جزئی را تجربه کرد اما ثبات قیمت در اکثر مقاطع فولادی حاکم بود و تنها افزایش و کاهش

قیمت آهن در برخی مقاطع مشاهده شد. به نظر می‌رسد رکود در صنعت ساختمان، افزایش قیمت میلگرد، انتظارات تورمی و نوسانات نرخ ارز دلایل احتمالی کاهش تقاضا هستند...

آهن پرایس: روز هارشنبه بازار آهن در ایران شاهد نوسانات جزئی بود؛ در حالی که ثبات قیمت در اکثر مقاطع فولادی حاکم بود، افزایش و کاهش قیمت آهن آلات در برخی موارد نیز مشاهده شد.

بازار ارز نیز مجددا روند افزایشی داشت و قیمت دلار از کانال 55 به کانال 56 هزار تومانی رسید به طوری که در پایان روز هم هر دلار حدود 56 هزار و 250 تومان مبادله شد.

میلگرد در اکثر کارخانه‌ها بدون تغییر قیمت عرضه شد، اما برخی تولیدکنندگان افزایش 50 تا 300 تومانی را در قیمت محصولات خود اعمال کردند؛ به عنوان نمونه قیمت میلگرد نیشابور 23.810

تومان اعلام شد و قیمت میلگرد امیرکبیر خزر با افزایش 100 تومانی به 24.400 تومان رسید، همچنین قیمت میلگرد ابرکوه هم 23.800 توامن اعلام شد.

تیرآهن نیز در اکثر سایزها ثبات قیمت داشت، به جز قیمت تیرآهن ذوب آهن اصفهان که افزایش 10 تا 60 هزار تومانی را در برخی سایزها اعمال کرد.

قیمت روز ورق سیاه در اکثر کارخانه‌ها بدون تغییر بود، اما قیمت ورق سیاه فولاد مبارکه در برخی ضخامت‌ها افزایش 100 تا 400 تومانی داشت؛ اما قیمت ورق گالوانیزه، ورق روغنی و ورق رنگیدر اکثر کارخانه‌ها ثبات داشتند.

قیمت پروفیل ساختمانی، قیمت پروفیل سبک، پروفیل در و پنجره و انواع پروفیل‌ها پروفیل در اکثر کارخانه‌ها بدون تغییر قیمت بود، به جز نیکان که کاهش 100 تومانی را در محصولات خود اعمال

کرد. قیمت لوله مانیسمان، لوله داربستی، قیمت لوله صنعتی  و انواع لوله‌ها هم در اکثر کارخانه‌ها ثابت اعلام شدند. قیمت نبشی و ناودانی نیز در عمده مبادی فرش بدون تغییر بود.

نوسانات 200 تا 300 تومانی امروز ناشی از رشد جزئی قیمت دلار و جو ناشی از خبر قطع گاز است. کف نرخ‌های پیشنهادی بازار همچنان حول و حوش 23500 تا 23600 تومان است؛ به عبارتی به رغم نوسانات افزایشی جزئی، تقاضا همچنان ضعیف گزارش می‌شود.

طبق نمودار قیمت میلگرد آجدار می‌توان گفت متوسط قیمت میلگرد در دو هفته گذشته حدود 870 تومان کاهش یافته است. پایین ترین قیمت میلگرد در سال جاری در آخر آبان با متوسط قیمت22 هزار تومان بود. طی 3 ماه از آذرماه تا بهمن، قیمت میلگرد حدود 3 هزار تومان گران شد که که 2 هزار تومان از این افزایش قیمت به دلیل نوسانات شدید دلار و کمبود عرضه آهن اسفنجی در بورس کالا اعلام شد.

اما براساس گزارش‌ها طی دو هفته گذشته، قیمت میلگرد آجدار حدود 900 تومان کاهش یافته است به طوری که متوسط نرخ میلگرد آجدار استاندارد در روز چهارشنبه حدود 24.250 تومان برآورد شد.

تحلیلگران بازار معتقدند که ثبات قیمت در بازار آهن به دلیل کاهش تقاضا است و از طرف دیگر افزایش تولید توسط کارخانه‌های فولادی نیز به تعادل قیمت‌ها کمک می‌کند.

در بررسی دلایل احتمالی کاهش تقاضا می‌توان به مواردی همچون رکود در صنعت ساختمان، افزایش قیمت میلگرد در هفته‌های گذشته، انتظارات تورمی و نوسانات افزایشی نرخ ارز اشاره کرد.

البته به عقیده برخی کارشناسان رکود در صنعت ساختمان مهم‌ترین دلیل کاهش تقاضا برای میلگرد است که این امر ممکن است ضرر تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان را نیز به دنبال داشته باشد.

گزارش‌ها از معاملات دیروز بورس کالا حاکی است از مجموع 278.159 تن میلگرد آجدار عرضه شده، تنها 10.584 تن به صورت نقدی معامله شد و میزان معاملات نقدی 3.8 درصد از کل عرضه را نشان می‌دهد.

در ادامه می‌توانید این خبر را نیز مطالعه کنید:چالش فعلی بازار آهن

به عبارتی حدود 27 هزار تن نیز به صورت اعتباری معامله شد که 9.7 درصد از حجم عرضه را تشکیل می‌دهد؛ اما در مجموع، 13.5 درصد از میلگرد عرضه شده در بورس کالا به فروش رسید.

گفتنی است براساس معاملات بورس کالا و بازار آزاد کاهش تقاضا در مقایسه با عرضه‌ها به وضوح قابل مشاهده است.



:: برچسب‌ها: قیمت روز آهن آلات , قیمت میلگرد نیشابور , قیمت ورق گالوانیزه , قیمت میلگردآجدار , قیمت پروفیل ساختمانی ,
:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

تورم بسیار بالا، اوضاع ناپایدار اقتصادی، تحریم‌ و نبود نقدینگی به افت معاملات خرد و کلان منجر شده است

که بازار آهن نیز از آن مستثنا نیست، البته با وجود افت شدید تقاضای محصولات فولادی، قیمت شمش در بورس دیروز افزایش داشت...

آهن پرایس: نخستین روز کاری هفته با ثبات قیمت روز آهن آلات در غالب زیرمجموعه‌های بازار آهن آغاز شد اما کاهش قیمت آهن در برخی حوزه‌ها هم قابل مشاهده بود.

قیمت دلار با توقف در کانال 55 هزار تومانی با نوسانات جزئی همراه بود به طوری که در پایان روز هر دلار بازار آزاد 55 هزار و 600 تومان اعلام شد.

قیمت روز میلگرد آجدار در بیشتر کارخانه‌ها ثبات داشت اما تعدادی از کارخانه‌ها بین 100 تا 500 توامن قیمت‌ها را کاهش دادند؛ به عنوان مثال قیمت میلگرد میانه با 300 تومان کاهش 24.200

تومان اعلام شد و قیمت میلگرد نیشابور هم حدود 24.000 تومان گزارش شد. گفتنی است کف قیمت میلگرد در بازار داخلی حدود 23.500 تومان اعلام می‌شود و سقف قیمت آن نیز در محدوده

25 هزار تومان است.

قیمت روز تیرآهن نیز در عمده مبادی فروش ثابت بود اما قیمت تیرآهن ذوب آهن اصفهان بنگاه تهران در برخی سایزها بین 10 تا 40 هزار تومان افزایش داشت.

قیمت روز ورق سیاه، قیمت ورق آجدار، قیمت ورق اسیدشویی و انواع ورق‌ گرم نیز در کلیه مبادی فروش ثابت اعلام شد اما قیمت ورق سیاه مبارکه و ورق اکسین در برخی ضخامت‌ها بین 200

تا 400 تومان افزایش داشت؛ همچنین قیمت روز ورق گالوانیزه، قیمت ورق رنگی و انواع ورق سرد در کلیه شرکت‌ها ثابت بود.

قیمت روز نبشی، قیمت روز ناودانی و سپری نیز در همه کارخانه‌ها بدون تغییر عرضه شد. قیمت روز پروفیل، قیمت پروفیل صنعتی، قیمت پروفیل گالوانیزه و انواع قوطی آهنی نیز در بیشتر مبادی

فروش ثابت اعلام شد اما قیمت پروفیل پایا اصفهان با کاهش 500 تومانی همراه بود؛ همچنین قیمت لوله جدار چاه، قیمت لوله مانیسمان، قیمت لوله صنعتی و انواع لوله‌ها نیز بدون تغییر عرضه شدند.

آنطور که از آمار و گزارش‌ها برمی‌آید معاملات محصولات فولادی در بازار آزاد و بورس کالا کم رمق بود و بازار همچنان در حالت نیمه تعطیل قرار داشت.

معاملات بورس کالا نیز بیشتر به عرضه‌های اعتباری اختصاص داشت و عرضه‌های نقدی با استقبال چندانی مواجه نشدند، به این صورت که از 172 هزار تن بلوم تنها حدود 37 درصد به فروش رسید و قیمت میانگین آن نیز حدود 20.574 تومان برآورد شد.

گفتنی است قیمت شمش نسبت به آخرین عرضه در هر کیلو حدود 1.9 درصد افزایش یافت که با در نظر گرفتن معاملات شمش می‌توان کف قیمت روز میلگرد بورسی در عرضه چهارشنبه را در

کانال 22.721 تومانی تخمین زد.

در ادامه می‌توانید این خبر را نیز مطالعه کنید:اوضاع بازار آهن پس از تعطیلات

در حالی قیمت میلگرد بورسی برای عرضه روز چهارشنبه افزایش یافته است که گویی هیچ توجهی به روند کلی بازار نشده و نبود تقاضا و افت معاملات نقدی نیز در محاسبه قیمت‌ها لحاظ نشده است.

همچنین به نظر می‌رسد این کشف قیمت بر مبنای معاملات اعتباری شمش بورسی است که بیانگر گسستن بورس کالا از واقعیت‌های بازار بوده و مانع از ورود تقاضای نقدی به بورس است.



:: برچسب‌ها: قیمت روز آهن آلات , قیمت روز میلگرد , قیمت پروفیل گالوانیزه , قیمت روز ورق گالوانیزه , قیمت تیرآهن ذوب آهن اصفهان ,
:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

 

با فروکش کردن تقاضای دلار و اصلاح قیمت آن و با توجه به اوضاع سیاسی نسبتا آرام،

افزایش عرضه‌های آهن اسفنجی و پیشخور شدن نوسانات در ماه بهمن؛ احتمال می‌رود اوضاع بازار آهن

در ماه اسفند نسبتا آرام باشد...

آهن پرایس: بازار آهن و فولاد روز چهارشنبه گذشته همچنان سیر کاهشی داشت و برخی مبادی هم قیمت آهن آلات را ثابت اعلام کردند، روز شنبه نیز که غالب بازار تعطیل بود و قیمتی اعلام نشد.

از ابتدای هفته پیش دلار روند اصلاح در پیش گرفت و تا مرز کانال 54 هزار تومان کاهش یافت اما مجددا روز چهارشنبه تا مرز 56 هزار تومان افزایش یافت و نهایتا در کانال 55 هزار و 600 تومان

متوقف شد. طبق تجربه در ایام پیش از تعطیلات قیمت‌ها افزایش می‌یابد که بازار ارز هم از این امر مستثنا نیست.

روز شنبه نیز بازار آهن در حالت نیمه تعطیل بود و تقاضا در پایین‌ترین سطح قرار داشت و عمده مبادی فروش قیمت روز آهن آلات را ثابت اعلام کردند.



به طور کلی طبق آمار قیمت روز میلگرد بین 100 تا 500 تومان اصلاح داشت به این ترتیب قیمت میلگرد

بورسی 23200 تا 23300 تومان اعلام شد و کف قیمت میلگرد بازار آزاد هم 23.300 تا 23.500 تومان برآورد شد.

کاهش 40 تا 100 هزار تومانی هم در قیمت تیرآهن ذوب آهن اصفهان مشهود بود اما عمده کارخانه‌ها ثبات قیمت داشتند. قیمت نبشی و قیمت انواع ناودانی هم در کلیه مبادی فروش ثابت اعلام شدند.

قیمت روز ورق آهن نیز در اکثر شرکت‌ها ثابت بود اما قیمت ورق سیاه فولاد مبارکه در برخی ضخامت‌ها بین 300 تا 500 تومان کاهش داشت، همچنین قیمت انواع ورق سرد از جمله قیمت ورق گالوانیزه، ورق رنگی نیز ثبات داشتند.

قیمت روز پروفیل آهن در عمده شرکت‌ها کاهش 200 تا 500 تومانی داشت قیمت روز قوطی مبلی، قیمت قوطی در و پنجره و انواع پروفیل‌ها در برخی مبادی فروش ثبات داشتند. قیمت لوله

مبلی، قیمت لوله داربستی، قیت لوله صنعتی و انواع لوله‌ها نیز ثابت اعلام شدند.

گزاش‌ها از بورس کالای روز شنبه حاکی از عرضه 102 هزار تنی آهن اسفنجی است که با توجه به ثبت تقاضای 1.3 درصدی نسبت به عرضه، کل این محصول به فروش رسید، گفتنی است

قیمت آهن اسفنجی حدود 11.2 درصد کاهش داشت و در هر کیلو حدود 12 هزار و 873 تومان اعلام شد.

به نظر می‌رسد با توجه به روند نوسانات نرخ دلار و معاملات آهن اسفنجی، بازار آهن و فولاد همچنان سیر اصلاح در پیش بگیرد و اوضاع قیمت‌ها از اسفندماه به روال عادی بازگردد.

طبق آمار امروز حدود 370 هزار تومان محصول فولادی در بورس عرضه می‌شود که از این میزان حدود 219 هزار و 718 تن به شمش بلوم اختصاص دارد که قیمت هر کیلو از آن حدود 20 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

در ادامه می‌توانید این خبر را نیز مطالعه کنید:آرامش پس از طوفان در بازار آهن

همچنین حدود 2 هزار تن ورق سرد B، حدود 700 تن میلگرد آلیاژی ، 70 هزار تن تختال SM، و حدود 80 هزار تن تختال C نیز عرضه می‌شود.



:: برچسب‌ها: قیمت روز آهن آلات , قیمت لوله مبلی , قیمت ورق گالوانیزه , قیمت روز میلگرد ,
:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

 اصلاح قیمت دلار، کاهش تولید و افت تقاضا در هفته جاری به کاهش جسته و گریخته قیمت آهن آلات منجر شده است

که با توجه به سردی هوا و تعطیلات پیش رو افت بیشتر تقاضا و کاهش احتمالی تولید را در پیش خواهیم داشت...

آهن پرایس: اصلاح تدریجی قیمت آهن آلات و کاهش چشمگیر تقاضای مصرفی عمده‌ترین جو غالب بر فضای آهن و فولاد بازار داخلی در روز گذشته بود که البته با نزدیک شدن به تعطیلات پایان هفته این روند شدت بیشتری گرفت.

قیمت دلار هم که روند اصلاح در پیش گرفته بود روز گذشته بین دو کانال 54 و 55 هزار تومانی نوسان داشت و در پایان روز هم 55 هزار و 500 تومان اعلام شد.

به دنبال اصلاح جسته و گریخته قیمت‌ها پس از نوسانات افزایشی، بیشتر کارخانه‌ها روز گذشته بین 100 تا 600 تومان قیمت میلگرد آجدار را اصلاح کردند و برخی مبادی فروش هم ثبات قیمت داشتند.

قیمت میلگرد نیشابور در هر کیلو 24.210 تومان اعلام شد که کاهش 200 تومانی داشت، قیمت میلگرد امیرکبیر 24.700 تومان و قیمت میلگرد میانه هم 24.500 تومان اعلام شد.

قیمت روز تیرآهن در اکثر مبادی فروش ثابت اعلام شد ما قیمت تیرآهن ذوب آهن اصفهان بین 30 تا 100 هزار تومان کاهش داشت. قیمت روز نبشی، قیمت ناودانی ایرانی و اروپایی هم عمدتا

ثابت اعلام شدند اما چند کارخانه بین 200 تا 400 تومان کاهش قیمت داشتند.

قیمت روز پروفیل، قیمت پروفیل مبلی، قیمت پروفیل در و پنجره و انواع پروفیل‌ها عمدتا بدون تغییر بودند و چند کارخانه هم بین 200 تا 400 تومان قیمت قوطی پروفیل را اصلاح کردند. قیمت لوله

مبلی، قیمت لوله داربست، قیمت لوله مانیسمان و انواع لوله‌ها در کلیه مبادی فروش ثابت اعلام شدند.

قیمت روز ورق سیاه در چند کارخانه فولاد مبارکه و اکسین بین 100 تا 300 تومان کاهش داشت و چند کارخانه هم قیمت ورق آهن را ثابت اعلام کرد. قیمت ورق گالوانیزه، قیمت ورق شیروانی،

قیمت ورق روغنی و انواع ورق سرد نیز در غالب مبادی فروش با کاهش 500 تا 1000 تومان کاهش داشت.

گزارش‌ها از معاملات بورس کالا حاکی است روز گذشته برای 178 هزار و 938 تن شمش بلوم حدود 198 هزار و 684 تن تقاضا ثبت شد. قیمت پایه این محصول در هر کیلو 19 هزار و 878 تومان

برآورد شد و بررسی معاملات روز گذشته بیانگر کاهش حجم 23 درصدی عرضه شمش نسبت به هفته گذشته بود.

برآوردها از اوضاع بازار آهن و فولاد در هفته‌های اخیر حاکی از بروز نوسانات متعدد در این بازار بود که به افزایش قیمت آهن آلات منتهی شد، در این میان قیمت آهن اسفنجی نیز در هر کیلو به

14 هزار تومان افزایش یافت. در همین میان افزایش قیمت دلار و انتشار اوراق سپرده با بهره 30 درصدی فاکتورهایی بود که قیمت شمش را نیز تحریک کرد به طوری که قیمت شمش رشد 5.4 درصد را ثبت کرد.

با احتساب میانگین قیمت شمش که حدود 20 هزار و 177 تومان اعلام شد و با محاسبه هزینه حمل و تبدیل این محصول به میلگرد، قیمت میلگرد آجدار تولید شده از این شمش حدود 24 هزار

تومان خواهد شد؛ اما در حال حاضر با توجه به کاهش قیمت دلار و افت اقاضا در بازار داخلی قیمت هر کیلو میلگرد کارخانه حدود 23 هزار و 500 تومان اعلام می‌شود.

در ادامه می‌توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: کاهش قیمت فرصتی برای خرید آهن

با توجه به مؤلفه‌های اثرگذار موجود درباره اوضاع بازار آهن تا پایان سال می‌توان اینگونه گفت که با در نظر گرفتن نبود نقدینگی در واحدهای تولیدی، نوسانات بازار منفی است و با نزدیک شدن به پایان سال احتمالا تولید و تقاضا کاهش خواهد یافت.



:: برچسب‌ها: قیمت میلگردآجدار , قیمت روز آهن آلات , قیمت روز نبشی , قیمت ورق شیروانی , قیمت لوله مانیسمان ,
:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

 اصلاح حدود 5 هزار تومانی سقف نرخ هیجانی دلار و عقب نشینی به زیر کانال 55 هزار تومان عاملی

بر کاهش قیمت آهن آلات است؛ اگرچه بازار تا حدودی از رکود خارج شد اما تقاضا همچنان ضعیف‌ گزارش می‌شود...

آهن پرایس: اصلاح قیمت آهن آلات در غالب زیرمجموعه‌های بازار آهن داخلی مشهود است و شمار زیادی از مبادی فروش نیز نرخ محصولات خود را ثابت اعلام می‌کنند.

قیمت دلار روز گذشته همچنان در مسیر کاهشی قرار داشت و تا کانال 55 هزار تومان اصلاح شد و صبح امروز هم با کاهش مجدد به کانال 54 هزار تومان رسید. به اظهار محمدرضا فرزین نرخ دلار به کانال قیمتی قبل بازخواهد گشت اما برخی معتقدند دلار در کانال 55 هزار تومان متوقف می‌شود.

قیمت روز تیرآهن در عمده مبادی فروش ثابت اعلام شد اما قیمت تیرآهن ذوب آهن اصفهان و تیرآهن فولاد یزد بین 10 تا 100 هزار تومان کاهش داشتند.

با شروع روند اصلاح قیمت آهن آلات، بازار میلگرد نیز رو به کاهش بود طوری که قیمت هر کیلو میلگرد آجدار در بیشتر کارخانه بین 50 تا 300 تومان کاهش یافت، تعدادی زیادی از مبادی فروش نیز ثبات قیمت‌ داشتند.

قیمت میلگرد از ابتدای هفته نزدیک هزار تومان اصلاح شد و کف قیمت این محصول در محدود 24 تا 42.500 تومان گزارش می‌شود اما برخی قیمت‌های پیشنهادی بازار زیر 24 هزار تومان هم مشاهده شد.

قیمت میلگرد نیشابور 24.410 تومان اعلام شد که کاهش 300 تومانی داشت؛ قیمت میلگرد میانه نیز 24.800 تومان اعلام شد؛ قیمت میلگرد 14 اصفهان هم با 300 تومان کاهش در هر کیلو 25 هزار تومان اعلام شد.

قیمت روز پروفیل، قیمت پروفیل صنعتی، قیمت پروفیل مبلی و انواع قوطی و پروفیل‌ها در اکثر مبادی فروش با اصلاح 300 تا 500 تومانی همراه بودند؛ اما پروفیل تهران شرق و قیمت پروفیل کیان پرشیا ثابت بودند.

قیمت لوله سبک، قیمت لوله مانیسمان، قیمت لوله داربستی و سایر لوله‌های درزدار و بدون درز در غالب مبادی فروش با کاهش 300 تا 500 تومانی همراه بودند.

قیمت روز نبشی، قیمت روز ناودانی ایرانی و قیمت ناودانی اروپایی نیز در عمده مبادی فروش ثابت اعلام شد در حالی که در چند کارخانه کاهش قیمت 100 تا 200 تومانی هم قابل مشاهده بود.

قیمت روز ورق سیاه، قیمت ورق اسیدشویی، قیمت ورق آجدار و انواع ورق گرم در اکثر کارخانه‌ها ثابت اعلام شد اما قیمت ورق سیاه فولاد مبارکه اصلاح 400 تا 700 تومانی داشت؛ همچنین

قیمت ورق گالوانیزه، قیمت ورق رنگی، قیمت روق استیل و انواع ورق‌های سرد نیز در کلیه مبادی فروش حدود 200 تومان اصلاح داشت.

رشد هیجانی قیمت دلار در دو هفته اخیر که به تحریک قیمت آهن آلات منتهی شد از ابتدای هفته روند اصلاحی در پیش گرفته است اما در برخی مبادی با مقاومت خصوصی‌ها مواجه هستیم

و برخی محصولات پیشنهادی بورسی نیز در مسیر اصلاح قیمت‌ها گام برمی‌دارند.

به عقیده برخی کارشناسان احتمال دارد در بلندمدت مجددا با افزایش قیمت‌ها مواجه شویم و در بلندمدت هر اصلاح قیمتی یک فرصت خرید به شمار می‌رود.

در ادامه می‌توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: آرامش موقت در بازار آهن

گزارش‌ها از بورس کالا نیز حاکی است امروز حدود 488 هزار و 618 تن محصول فولادی عرضه می‌شود که از این میزان حدود 188 هزار و 538 تن به شمش بلوم اختصاص دارد. قیمت پایه شمش

بلوم حدود 19 هزار و 878 تومان در نظر گرفته شده است؛ همچنین حدود 300 هزار و 80 تن به ورق گرم hr اختصاص دارد که قیمت این محصول نیز حدود 23 هزار تومان تعیین شده است.



:: برچسب‌ها: قیمت روز آهن آلات , قیمت میلگرد میانه , قیمت پروفیل مبلی , قیمت ورق سیاه فولادمبارکه , قیمت لوله داربستی ,
:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

 اولین روز هفته با فروکش نوسانات هیجانی همراه شد و شاهد عقبگرد 200 تا 500 تومانی قیمت آهن و میلگرد بودیم؛ علاوه‌بر این قیمت آهن اسفنجی نیز از ابتدای سال تاکنون به بالاترین قیمت معامله شد...

آهن پرایس: نخستین روز هفته درحالی آغاز شد که قیمت روز آهن آلات در غالب زیرمجموعه‌های بازار آهن داخلی با اصلاح 200 تا 500 تومانی و ثبات قیمت همراه شد؛ به عبارتی با فروکش التهابات ناشی از رشد دلار، قیمت روز آهن که در دو هفته اخیر رشد 3 هزار تومانی داشت، روز شنبه عمدتا ثابت اعلام شدند.

قیمت دلار نیز که در کانال 58 هزار تومانی متوقف شده بود، روز گذشته تا کانال 56 هزار تومانی عقب‌نشینی کرد و در پایان روز هم هر دلار حدود 56 هزار و 700 تومان مبادله شد. به عقیده برخی کارشناسان اصلاح قیمت دلار موقتی و کوتاه مدت خواهد بود و ممکن است مجددا به کانال‌های قیمتی هفته گذشته بازگردد.

به دنبال اصلاح جزئی قیمت آهن آلات، قیمت میلگرد آجدار در شماری از مبادی فروش با کاهش 100 تا 300 تومانی همراه شد و تعدادی از کارخانه‌ها هم ثبات قیمت داشتند؛ به عنوان نمونه قیمت میلگرد 14 ذوب آهن اصفهان با کاهش 400 تومانی حدود 25.300 تومان اعلام شد؛ همچنین قیمت میلگرد فایکو 24.700 تومان اعلام شد که کاهش 100 تومانی داشت. گفتنی است قیمت سایز استاندارد میلگرد نیشابور که به نوعی لیدر بازار است، حدود 24.200 تا 24.500 تومان اعلام شد.

قیمت روز تیرآهن ذوب آهن اصفهان و قیمت تیرآهن فایکو بین 10 تا 70 هزار تومان اصلاح شد اما سایر مبادی فروش قیمت‌ها را ثابت اعلام کردند. قیمت روز نبشی، قیمت ناودانی ایرانی و ناودانی اروپایی هم در کلیه مبادی فروش ثبات داشتند.

قیمت روز پروفیل آهنی، قیمت پروفیل مبلی، قیمت پروفیل صنعتی و انواع پروفیل‌ها حدود 500 تومان اصلاح داشتند و قیمت پروفیل تهران شرف و قیمت پروفیل کیان پرشیا ثابت اعلام شدند.

قیمت لوله سبک، قیمت لوله داربستی، قیمت لوله صنعتی و سایر لوله‌های درزدار و بدون درز نیز در غالب مبادی فروش حدود 500 تومان اصلاح شد.

قیمت روز ورق سیاه، قیمت ورق آجدار و انواع ورق گرم در کارخانه فولاد مبارکه و اکسین در برخی ضخامت‌ها حدود 100 تا 500 تومان اصلاح شد و سایر مبادی فروش قیمت‌ها را ثابت اعلام کردند؛ همچنین قیمت ورق گالوانیزه، ورق رنگی و ورق روغنی نیز در کلیه مبادی فروش بدون تغییر قیمت عرضه شدند.

گزارش‌ها از معاملات بورس کالای روز گذشته حاکی است حدود 73 هزار تن آهن اسفنجی عرضه شد که کل عرضه‌ها مورد معامله قرار گرفت. قیمت میانگین آهن اسفنجی در هر کیلو 14.490 تومان برآورد شد که نسبت به آخرین عرضه حدود 1.5 درصد افزایش داشت.

در ادامه می‌توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: افزایش قیمت آهن متوقف شد

گفتنی است در نتیجه معاملات بورس کالای دیروز آهن آسفنجی رکورد بالاترین قیمت را در سال جاری ثبت کرد.

در رابطه با معاملات آهن اسفنجی در روز گذشته می‌توان گفت وضعیت معاملات دیروز هیجانی، ناپایدار و موقتی است و به شدت سردی هوا نیز وابسته است.



:: برچسب‌ها: قیمت روز آهن , قیمت میلگرد14ذوب آهن اصفهان , قیمت روز تیرآهن ذوب آهن اصفهان , قیمت ورق سیاه ,
:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

 نوسانات بازار ارز که تابعی از اخبار سیاسی منفی بود در پایان هفته گذشته تا حدودی فروکش کرد و بر همین اساس قیمت آهن آلات نیز در غالب مبادی فروش ثابت اعلام شد، برخی محصولات هم اصلاح قیمت داشتند. فعالیت بازار آهن و فولاد امروز نیز با آرامش نسبی شروع شد...

آهن پرایس: پایان هفته گذشته با فروکش کردن نوسانات هیجانی، ثبات و آرامش نسبی در قیمت روز آهن آلات و به ویژه در قیمت میلگرد مشاهده شد.

به عبارتی با توقف روند صعودی قیمت دلار در کانال 58 هزار تومان، معاملات محصولات عرضه شده در بورس کالا و کم‌اثر شدن مؤلفه‌های سیاسی، بازار آهن و فولاد داخلی آرام گرفت و قیمت دلار هم در پایان هفته روی 58 هزار و 150 تومان متوقف شد.

به عبارتی با عرضه 50 هزار تنی میلگرد خراسان در بورس کالای روز چهارشنبه و معاملات نقدی 25 هزار تن میلگرد به قیمت 23.800 تومان ترمز نوسانات فزایشی قیمت‌ها را کشید، به طوری که قیمت میلگرد نیشابور در برخی مبادی فروش به 24 هزار تومان هم رسید.

این در حالی است که قیمت میلگرد آجدار در محدوده 24 تا 26 هزار تومان برآورد شد و متوسط قیمت این محصول 25.125 تومان اعلام شد. بر همین اساس می‌توان گفت قیمت میلگرد آجدار در دو هفته گذشته به طور متوسط حدود 2 هزار تومان افزایش داشته است.

گزارش‌ها از بازارهای صادراتی نیز حاکی از کاهش قیمت میلگرد صادراتی است، به طوری که هر تن میلگرد صادراتی بین 440-450 دلار عرضه می‌شود و شمش صادراتی هم 500 دلار در هر تن برآورد شد.

با در نظر گرفتن عوارض صادراتی محصولات فولادی و موضوع تحریم کشور؛ میلگرد را با قیمتی بسیار پایین‌ صادر می‌کنند و همانطور که اشاره شد به دلیل عمق کم بازار داخلی هم قیمت میلگرد با عرضه 50 هزار تنی بورس کالا حدود هزار تومان شکست که همگی بیانگر توسعه نامتقارن در کشور است.

در ادامه می‌توانید این خبر را نیز مطالعه کنید:قیمت آهن پا به پای نرخ دلار

به طوری که درباره شروع فعالیت بازار آهن در نخستین روز هفته می‌توان گفت قیمت میلگرد امروز در سایزهای استاندارد قیمت میلگرد نیشابور در برخی مبادی حدود 24.200 تا 24.500 تومان اعلام می‌شود؛ به عبارتی اوضاع بازار آرام است و پس از سونامی قیمت دلار و توقف معاملات، بازار داخلی در آرامش نسبی به سر می‌برد.



:: برچسب‌ها: قیمت روز آهن آلات , قیمت میلگرد آجدار , قیمت میلگرد نیشابور , قیمت روز تیرآهن ,
:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

 قیمت آهن و میلگرد که در یک ماه اخیر پا به پای دلار روند افزایش هیجانی در پیش گرفته بود

روز گذشته تا حدودی این نوسانات التهابی کاهش یافت و اغلب مبادی فروش قیمت‌ها را ثابت

اعلام کردند؛ معاملات بورس کالا نیز تب و تب هفته گذشته را نداشت و غالب معاملات به عرضه‌های اعتباری اختصاص داشت...

آهن پرایس: براساس آمار موجود از بازار آهن داخلی، نوسانات افزایشی قیمت آهن آلات در غالب زیرمجموعه‌های داخلی تا حدودی فروکش کرد که از نوسانات نرخ دلار نشأت می‌گرفت، اما با

این حال همچنان برخی محصولات افزایش قیمت داشتند.

نرخ دلار پس از افزایش 16 درصدی در کمتر از دو هفته روز چهارشنبه در کانال 58 هزار تومان متوقف شد و تنها نوسانات محدودی در این کانال داشت در پایان روز هم هر دلار بازار آزاد حدود 58

هزار و 550 تومان مبادله شد.

 با ادامه افزایش قیمت‌ها، میلگرد آجدار در برخی کارخانه‌ها بین 100 تا 300 تومان افزایش داشت اما بسیاری از مبادی فروش قیمت میلگرد آجدار را ثابت اعلام کردند.

قیمت میلگرد امیرکبیر با افزایش 100 تومانی همراه بود که حدود 25.400 تومان اعلام شد؛ اما قیمت میلگرد میانه 500 تومان اصلاح شد و 25 هزار تومان در بازار داخلی عرضه شد.

قیمت روز تیرآهن نیز در اغلب مبادی فروش ثابت اعلام شد قیمت قیمت تیرآهن ذوب آهن اصفهان همچنان با افزایش 20 تا 80 هزار تومانی همراه بودند.

قیمت ورق سیاه در بیشتر کارخانه‌ها با افزایش 100 تا 300 تومانی همراه بود؛ قیمت ورق گالوانیزه، قیمت ورق روغنی، قیمت ورق استیل و انواع ورق سرد با افزایش 1000 تومانی عرضه شدند.

افزایش قیمت در بازار پروفیل هم ادامه داشت به طوری که قیمت روز قوطی پروفیل، قیمت پروفیل مبلی، قیمت پروفیل صنعتی و انواع پروفیل‌ها بین 100 تا 500 تومان افزایش داشتند اما قیمت

پروفیل تهران شرق حدود 500 تومان کاهش داشت.

قیمت لوله مبلی، قیمت لوله داربستی، قیمت لوله صنعتی و انواع لوله‌های درزدار و بدون درز نیز با افزایش 100 تا 500 تومانی همراه بودند. قیمت روز نبشی، قیمت ناودانی ایرانی و اروپایی

عمدتا ثابت اعلام شدند اما قیمت نبشی ناب تبریز افزایش 200 تومانی داشت.

آنطور که از روند قیمت آهن آلات برمی‌آید روز چهارشنبه بازار مقاطع فولادی با کاهش هیجانات دلاری، تا حدودی اصلاح شد و فروش در قیمت‌های پایین‌تر نیز مشاهده شد.

در یک ماه اخیر با رشد 16 درصدی دلار و جهش قیمت آن از کانال 50 هزار تومان به 58 هزار تومان محرکه اصلی قیمت آهن و فولاد در چند هفته اخیر اعلام شد، به طوری که قیمت شمش که در

ابتدای دی ماه حدود 18.500 تومان اعلام می‌شد همزمان با افزایش قیمت دلار، روند افزایشی در پیش گرفت به طوری که قیمت هر کیلو شمش به 21.500 تومان رسید.

با در نظر گرفتن قیمت فعلی شمش بورسی قیمت میلگرد آجدار با احتساب 11 درصد و 9 درصد ارزش افزوده، حدود 26 هزار تومان خواهد بود.

بر همین اساس به نظر می‌رسد با توجه به فاکتورهای موجود قیمت میلگرد در کانال فعلی منطقی به نظر می‌رسد و باید دید قیمت میلگرد آجدار که وابسته به قیمت دلار و شمش است تا چه میزان اصلاح خواهد شد.

گزارش‌ها از معاملات بورس کالای روز گذشته حاکی است که از 145 هزار تن میلگرد عرضه شده حدود 58 درصد مورد معامله قرار گرفت که معادل 84 هزار تن برآورد شد؛ قیمت میلگرد به طور

میانگین در هر کیلو 22 هزار و 962 تومان برآورد شد که بیانگر افزایش 2.6 درصدی قیمت این محصول نسبت به آخرین عرضه است.

در ادامه می‌توانید این خبر را نیز مطالعه کنید:فواره چون بلند شود سرنگون شود

فولاد خراسان حدود 25 هزار تن میلگرد عرضه کرد که قیمت هر کیلو از آن 22 هزار و 664 تومان برآورد شد، گفتنی است بیشتر حجم میلگرد عرضه شده به میلگرد فولاد خراسان اختصاص داشت.

طبق آمار بیشترین معاملات هم متعلق به عرضه‌های اعتباری بود که به نظر می‌رسد هدف از آن اعتباربخشی به سطوح فعلی قیمت‌ها است و به طور کلی هیجانی که در معاملات هفته

گذشته بود، در بورس کالای دیروز مشاهده نشد.



:: برچسب‌ها: قیمت میلگرد امیرکبیر , قیمت پروفیل مبلی , قیمت نبشی ناب تبریز , قیمت روز آهن الات , قیمت ورق گالوانیزه ,
:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

 در یک هفته اخیر شاهد افزایش 2 تا 3 هزار تومانی قیمت آلات بودیم که علت اصلی آن جهش چشمگیر

قیمت دلار گزارش شد، البته کاهش عرضه‌های آهن اسفنجی و معاملات شمش و عرضه2های اعتباری بورس کالا به این نوسانات دامن زد...

آهن پرایس: روز گذشته قیمت آهن آلات همسو با نوسانات جهشی نرخ دلار، افسار برید و شاهد افزایش هیجانی قیمت روز آهن در غالب زیرمجموعه‌های بازار آهن بودیم؛ اما در عین حال

تقاضا از معمولی‌ترین حد خود نیز پایین‌تر گزارش ‌شد.

روز گذشته دلار باز هم رکورد زد و با وارد شدن به کانال 58 هزار تومان رکورد جدیدی بر جای گذاشت. دیروز بعد از ظهر قیمت دلار در بازار آزاد به 58 هزار و 200 تومان رسید؛ یعنی دلار در حدود

یک ماه بیش از ده درصد افزایش داشت و به عبارتی پول ملی ده درصد دیگر ارزش خود را از دست دا؛د به طور کلی در یک ماه اخیر 15.4 درصد سقوط کرد. قیمت دلار در 9 دی ماه حدود 50 هزار

و 430 تومان بود اما روز گذشته 58 هزار و 300 تومان اعلام شد.

افزایش 3000 تومانی قیمت آهن

گزارش‌ها از اوضاع نوسانات بازار آهن حاکی است که قیمت روز تیرآهن در برخی سایزها ثبات داشت اما قیمت تیرآهن ذوب آهن اصفهان در برخی سایزها افزایش قیمت 50 تا 100 تومانی داشت.

کف قیمت روز میلگرد 24.500 تومان گزارش شد و غالب شرکت‌ها با افزایش 100 تا 600 تومانی همراه بودند. گفتنی است قیمت میلگرد در دو هفته اخیر بین 2000 تا 2500 تومان در هر کیلو افزایش داشته است.

به عنوان نمونه قیمت میلگرد میانه در هر کیلو 25.300 تومان اعلام شد قیمت میلگرد 14 ذوب آهن اصفهان نیز 25.400 اعلام شد.

قیمت ورق سیاه در برخی کارخانه‌ها با افزایش 100 تا 200 تومانی همراه بود و چند کارخانه هم ثبات قیمت داشتند؛ همچنین قیمت ورق گالوانیزه، قیمت ورق روغنی و روق رنگی هم با افزایش 200 تومانی عرضه شدند.

قیمت قوطی پروفیل، قیمت پروفیل در و پنجره، پروفیل سبک و انواع پروفیل‌ها تا 1000 تومان نیز افزایش داشتند. قیمت پروفیل 2 میل در محدوده 40.500 تا 41.000 تومان برآورد شد. قیمت لوله

مانیسمان، قیمت لوله گازی، قیمت لوله داربستی و انواع لوله‌های نیز با افزایش 200 تا 700 تومانی همراه بودند.

قیمت روز نبشی، قیمت ناودانی ایرانی و قیمت سپری هم با افزایش 300 تا 500 تومانی همراه بود به طوری که بیشترین نوسان افزایشی به قیمت نشبی و ناودانی اختصاص داشت و هر کیلو

نبشی حدود 27.000 تا 28.500 تومان اعلام شد.

با توجه به نوسانات بازارهای مالی و کالایی که این روزها به تأثیر از سونامی قیمت دلار دچار التهابات افزایشی شده‌اند بازار آهن و فولاد داخلی را نیز که طی 8 ماه گذشته در رکود و سکون

عمیقی به سر می‌برد با خود همراه کرده است به طوری که در کمتر از یک هفته شاهد افزایش قیمت 2 تا 3 هزار تومانی در قیمت روز میلگرد و سایر آهن آلات هستیم.

علاوه‌بر این کاهش حجم عرضه‌های آهن اسفنجی و شمش در بورس کالا و همچنین عرضه‌های اعتباری 90 روزه در کنار نوسانات بازار ارز، آشفتگی و نابسامانی در بازار آهن داخلی را تشدید کرده است.

این در حالی است که مؤلفه‌های بنیادین اثرگذار مانند عوامل اقتصادی تغییر چندانی در این ایام نداشته است و تنش‌های سیاسی و نظامی منطقه که به هجوم سرمایه‌ها به بازار ارز شده و

جهش نرخ ارز را رقم زده است و خبردرمانی مسئولان و تلاش‌های بازارساز نیز تأثیری در کنترل قیمت دلار نداشته است.

در نهایت اصلاح نرخ دلار و عقب‌نشینی به کانال‌های پایین‌تر بدیهی است و نرخ تعادلی قیمت دلار، قیمت آهن و فولاد در بازار داخلی را تعیین خواهد کرد. افزایش قیمت دلار تأثیری در رونق تقاضا

نداشت و احتمال دارد با ثبات قیمت‌ها و ثبات روی قیمت‌های تعادلی تا حدودی تقاضا بهبود بیابد.

در ادامه می‌توانید این خبر را نیز مطالعه کنید:ردیابی دلاری بازار آهن

گزارش‌ها از معاملات بورس کالای روز گذشته حاکی از معاملات 98 درصدی شمش بورس کالا است. به این صورت که از 165 هزار و 100 تن شمش حدود 98 درصد آن معامله شد و قیمت هر

کیلو از آن به 20 هزار و 434 تومان رسید که بیانگر افزایش 4.9 درصدی نرخ شمش است.

گفتنی است حجم عرضه شمش در بورس کالای دیروز نسبت به آخرین عرضه افزایش 54 درصد افزایش داشت.



:: برچسب‌ها: قیمت میلگرد میانه , قیمت تیرآهن , قیمت میلگرد , قیمت روز آهن آلات , قیمت قوطی پروفیل , قیمت ناودانی ایرانی ,
:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

 محدودیت مصرف گاز، افزایش خرید رقابتی آهن اسفنجی، افزایش قیمت شمش و تشدید تنش‌های

منطقه در کنار نوسانات دلاری به افزایش 2 هزار تومانی کف قیمت آهن الات منجر شده است

به طور سنتی بهمن ماه زمان ورود تقاضا به بازار است اما نبود پول در بازار و نابسامانی اوضاع بازارها، کاهش تقاضا نسبت به سال‌های گذشته را تشدید کرده است...

آهن پرایس: گزارش‌ها از بازار آهن و فولاد داخلی از ادامه روند افزایشی قیمت آهن آلات حکایت دارد به طوری که روز گذشته جز در چند حوزه قیمت روز آهن در کلیه مبادی فروش رو به افزایش بود.

قیمت دلار که روز گذشته بین دو کانال 55 و 56 هزار تومان در نوسان بود شب گذشته با تشدید حملات نظامی منطقه و افزایش تنش‌ها، قیمت دلار در شب گذشته تا کانال 57 هزار تومان افزایش یافت و د نهایت روی 57 هزار و 100 تومان ایستاد.

قیمت روز میلگرد در کلیه مبادی فروش با افزایش 100 تا 500 تومانی همراه بود و کف قیمت میلگرد در محدوده 24 تا 24.500 تومان اعلام می‌شوداین درحالی است که کف قیمت میلگرد پیش از

آغاز روند صعودی قیمت‌ها در محدوده 22 تا 22.500 تومان قرار داشت.

قیمت میلگرد نیشابور روز گذشته با 300 تومان افزایش حدود 24.710 تومان اعلام شد؛ قیمت میلگرد 14 ذوب آهن اصفهان حدود 25.300 تومان اعلام شد.

افزایش قیمت تیرآهن نیز در غالب مبادی فروش تداوم داشت و قیمت تیرآهن فایکو، تیرآهن فولاد یزد و قیمت تیرآهن ظفربناب در برخی سایزها 50 هزار تومان افزایش داشت، چند کارخانه هم

بدون تغییر قیمت محصولات خود را عرضه کردند.

قیمت ورق سیاه، قیمت ورق آجدار و انواع ورق گرم افزایش 300 تا 500 تومانی داشتند همچنین قیمت ورق روغنی، قیمت ورق گالوانیزه، قیمت ورق رنگی و سایر ورق‌های سرد هم با افزایش

200تا 500 تومانی همراه بودند.

قیمت روز نبشی، قیمت ناودانی و قیمت سپری هم در غالب مبادی فروش با افزایش قابل توجهی همراه بودند که حدود 200 تا 1000 تومان برآورد شد؛ البته قیمت نبشی در چند کارخانه ثابت بود.

قیمت روز پروفیل، قیمت پروفیل سبک، قیمت پروفیل گالوانیزه و انواع پروفیل‌ها در غالب مبادی فروش ثبات داشتند بر همین اساس قیمت لوله داربستی، قیمت لوله مانیسمان و انواع لوله‌ها نیز

روند ثابتی داشتند.

افزایش 10 درصدی دلار بازار آزاد در یک ماه اخیر که معادل 6-7 هزار تومان برآورد محرک روانی بسیار قوی برای التهابات افزایشی بازارهای مالی و کالایی داخلی به شمار می‌رود.

به عنوان نمونه قیمت میلگرد که در یک ماه گذشته تا 23 هزار تومان اعلام می‌شد درحال حاضر کف قیمت این محصول حدود 24.500 تومان اعلام می‌شود، علاوه بر این قطعی گاز و کمبود انرژی

که چند هفته‌ای است شروع شده و به افزایش 10- 20 درصدی رقابت‌های افزایشی خرید آهن اسفنجی را رقم زده است مزید بر علت شده و افزایش بیشتر قیمت‌ها را در پی دارد.

اگرچه این روند در بازار دی ماه هم وجود داشت اما در هفته‌های اخیر التهابات دلاری در کنار معاملات آهن اسفنجی، این روند را تشدید و تسریع کرد؛ به طوری که قیمت شمش بورسی

که18.500 تومان اعلام می‌شد افزایش 2 هزار تومانی را پشت سر گذاشته و در کانال 20 هزار تومان اعلام می‌شود.

با این اوصاف درباره اوضاع بازار تا پیان سال می‌توان گفت هیچ تضمینی برای بازگشت قیمتها به کانال‌های قبلی وجود ندارد اما قاعدتا پس از هر نوسان شارپی و جهش ناگهانی قیمت‌ها، این

روند اصلاح خواهد شد و قیمتها به کانال‌های کمتر از سقف فعلی خواهد رسید.

غیر از بازار دلار در رابطه با سایر مؤلفه‌های اثرگذار بر قیمت آهن آلات می‌توان گفت قیمت صادراتی شمش ایران مدتی است ثبات دارد و قیمت آهن حدود 490 دلار فوب اعلام می‌شود، دلار

مبادلاتی نیز حدود 42 هزار تومان اعلام می‌شود و تغییری نداشته است.

زمانی که قیمتها در کف قرار داشت و حتی دچار حباب منفی بود، قیمت میلگرد آجدار در کانال 21 هزار تومان نیز خریداری نداشت در حال حاضر هم اوضاع به همین منوال است و علت ضعف

تقاضا نبود پول در بازار و کاهش قدرت خرید مردم است.

به عقیده کارشناسان تحولات و تنش‌های سیاسی و نظامی منطقه از عمده‌ترین دلایل بروز نوسان در بازارهای مالی و کالایی کشور است، اما این التهابات ناگهانی معمولا کوتاه مدت و گذارا

است و قیمت‌ها به کانال‌های پایین‌تر بازگشته و ثبات و آرامش در بازارها حکمفرما خواهد شد.

در ادامه می‌توانید این خبر را نیز مطالعه کنید:بازار آهن در بهمن ماه پرحاشیه

با این اوصاف برای تعیین نرخ و روند کلی بازار، باید دید نتایج معاملات شمش در بورس کالا به چه صورت خواهد بود.

طبق آمار امروز 227 هزار تن شمش فولادی در بورس عرضه می‌شود که از این میزان حدود 165 هزار و 100 تن به شمش بلوم اختصاص دارد و قیمت هر کیلو از آن 19 هزار و 181 تومان اعلام می‌شود.



:: برچسب‌ها: قیمت میلگرد14 ذوب آهن اصفهان , قیمت میلگرد آجدار , قیمت ورق روغنی , تیرآهن ظفربناب , پروفیل سبک ,
:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

 التهابات دلاری و اتفاقات سیاسی منطقه در پایان کاری هفته گذشته به افزایش قابل توجه قیمت آهن آلات

به ویژه قیمت میلگرد منجر شد اما روند افزایشی بازار آهن تأثیری در رونق تقاضای مصرفی نداشته است...

آهن پرایس: روز چهارشنبه قیمت آهن آلات همچنان با افزایش چشمگیر و قابل توجهی همراه بودند و برخی مبادی فروش چندین بار اعلام قیمت کردند اما با این حال تقاضا همچنان در کمترین سطح خود قرار دارد و خرید و فروش محدودی هم که وجود دارد مربوط به تقاضای سرمایه‌ای است.

به دنبال تداوم اخبار سیاسی و نظامی منفی، نوسانات افزایشی بازار ارز در پایان هفته نیز ادامه داشت و قیمت دلار از نیمه کانال 55 هزار تومانی فراتر رفت به طوری که در روز جمعه هر دلار 55 هزار و 650 تومان اعلام شد.

علیرضا سلیمی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی علت افزایش قیمت دلار را اتفاقات منطقه و مسائل سیاسی تلقی کرد و معتقد است طبق تجارب پیشین قیمت دلار پس از مدت کوتاهی به روال قبل بازمی‌گردد.

روز چهارشنبه با افزایش‌های عجیبی در بازار میلگرد مواجه بودیم به طوری که قیمت میلگرد آجدار در برخی شرکت‌ها تا 700 تومان هم افزایش داشت و چند کارخانه هم قیمت‌ها را ثابت اعلام کردند؛ به عنوان نمونه قیمت میلگرد 14 ذوب آهن 25 هزار تومان اعلام شد و قیمت میلگرد نیشابور هم با 600 تومان افزایش حدود 24 هزار و 110 تومان اعلام شد.

قیمت تیرآهن ذوب آهن اصفهان و قیمت تیرآهن فایکو در برخی سایزها حدود 90 تا 100 هزار تومان افزایش داشت و سایر کارخانه‌ها هم قیمت تیرآهن روز را ثبات نگه داشتند.

قیمت روز ورق آهن نیز تقریبا در کلیه کارخانه‌ها ثابت اعلام شد همچنین انواع ورق سرد نیز روند نسبتا ثابتی داشتند به طوری که قیمت ورق گالوانیزه، قیمت ورق روغنی و ورق استیل هم ثابت اعلام شدند.

قیمت پروفیل جهان افزایش 300 تومانی داشت اما قیمت پروفیل مبلی، قیمت پروفیل صنعتی و سایر پروفیل‌ها ثبات داشتند؛ همچنین قیمت لوله مبلی، قیمت لوله داربستی و انواع لوله‌های درزدار و بدون درز هم ثابت اعلام شدند.

قیمت روز نبشی، قیمت ناودانی و قیمت سپری هم به تبعیت از فضای کلی بازار با افزایش 100 تا 400 تومانی عرضه شدند.

پس از 5 ماه ثبات و آرامشی که در بازار آهن داخلی حاکم بود به تأثیر از التهابات دلاری و ترس از جاماندگی تورم به بروز نوسانات افزایشی منجر شد؛ به عبارتی افزایش قیمت دور از انتظار و چشمگیری روز چهارشنبه در غالب مبادی فروش مشاهده شد اما از آنجایی که اوضاع مسکن همچنان به روال گذشته است و رونقی در آن ایجاد نشده، تغییر چندانی در افزایش تقاضای مصرفی ایجاد نکرده است و تقاضای محدودی هم که مشاهده می‌شود متعلق به تقاضای سرمایه‌ای است.

در رابطه با معاملات بورس کالا می‌توان گفت روز چهارشنبه نیمی از محصولات عرضه شده در بورس معامله نشد، در همین راستا از حدود 201 هزار تن میلگرد عرضه شده تنها 57 درصد آن معامله شد میانگین قیمت میلگرد بورسی در هر کیلو 21 هزار و 731 تومان برآورد شد.

در ادامه می‌توانید این خبر را نیز مطالعه کنید:سقف قیمت دلار شکست!

امروز نیز یک میلیون 648 هزار تن انواع محصول فولادی در بورس عرضه می‌شود که حدود 70 هزار تن آن به آهن اسفنجی اختصاص دارد که با محدودیت خرید همراه است به طوری که مشتریانی که مجوز آهن اسفنجی دارند به ثبت سفارش 30 درصد از سهمیه ماهانه مجاز هستند.

همچنین 58 هزار و 440 تن شمش بلوم عرضه می‌شود که قیمت هر کیلو از آن حدود 23 هزار تومان برآورد شده است.



:: برچسب‌ها: قیمت آهن آلات , قیمت میلگرد آجدار , قیمت میلگرد نیشابور , قیمت ورق گالوانیزه , قیمت پروفیل جهان , قیمت تیرآهن ,
:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

 التهابات افزایشی قیمت آهن آلات در هفته‌های اخیر که ناشی از افزایش قیمت دلار اس

حباب هزار تومانی قیمت میلگرد صادراتی و بازار آزاد را در پی داشت؛ اما نبود نقدینگی و

ضعف تقاضا پارامتر غالب در بازار آهن داخلی است که تداوم روند افزایشی قیمت آهن آلات را خنثی می‌کند...

آهن پرایس: قیمت آهن آلات روز گذشته نیز در غالب زیرمجموعه‌های بازار آهن داخلی با نوسانات افزایشی همراه بود اما در برخی حوزه‌ها هم تغییری در قیمت روز آهن مشاهده نشد.

در چند هفته گذشته پس از چند ماه ثبات قیمت دلار روی کانال 50 هزار تومان، با یک افزایش مجددا مواجه بودیم به طوری که قمت دلار هنوز به کانال قبلی بازنگشته است. دیروز نیز در اولین روز بهمن ماه و دومین روز هفته از کانال 54 هزار تومانی هم عبور کرد اما در پایان روز با کمی اصلاح به کانال 53 هزار تومانی عقب‌نشینی کرد و در پایان روز هم هر دلار بازار آزاد 53 هزار و 600 تومان معامله شد.

وضعیت قیمت آهن در ابتدای بهمن ماه

به دنبال ادامه روند افزایشی قیمت اهن الات در نخستین روز از ماه بهمن قیمت میلگرد آجدار نیز در غالب شرکت‌ها با افزایش 100 تا 300 تومانی همراه بود اما تعدادی از کارخانه‌ها قیمت‌ها را ثبات اعلام کردند.

 کف قیمت میلگرد آجدار دیروز در محدوده 23.000 تا 23.500 تومان برآورد شد. به عنوان نمونه قیمت میلگرد نیشابور حدود 23.410 تومان اعلام شد و قیمت میلگرد 16 ذوب آهن اصفهان حدود 24.700 تومان ثبت شد.

گفتنی است با در نظر گرفتن قیمت میلگرد ذوب آهن صادراتی که حدود 23.280 تومان اعلام می‌شود در مقایسه با قیمت این محصول در بازار داخلی با در نظر گرفتن مؤلفه‌های مورد تأیید بازارساز در هر کیلو حدود 1000 تومان حباب دارد که به نظر می‌رسد این اختلاف قیمت به افزایش اختلاف قیمت دلار بازار آزاد و دلار مبادلاتی مرتبط است.

همچنین قیمت ورق سیاه نیز در کارخانه فولاد مبارکه و کاویان در برخی ضخامت‌ها افزایش 100 تا 300 تومانی داشت اما قیمت ورق آهن گیلان ثابت اعلام شد. قیمت روز ورق گالوانیزه، قیمت ورق رنگی و ورق روغنی نیز در کلیه مبادی فروش افزایش 100 تا 500 تومانی داشتند.

قیمت تیرآهن در اکثر کارخانه‌ها ثابت اعلام شد؛ قیمت روز نبشی و قیمت ناودانی نیز به تبعیت از روند کلی بازار بین 100 تا 500 تومان افزایش داشتند چند کارخانه هم قیمت‌ها را ثبات اعلام کردند.

قیمت روز پروفیل آهنی، قیمت پروفیل مبلی، قیمت پروفیل صنعتی و انواع پروفیل‌ها عمدتا ثابت اعلام شدند اما قیمت پروفیل نیکان 300 تا 500 تومان افزایش داشت. قیمت لوله داربستی، قیمت لوله مبلی و انواع لوله‌ها در غالب مبادی فروش ثابت اعلام شدند.

طبق آمار امروز حدود 239 هزار و 400 تن مقطع فولادی در بورس کالا عرضه می‌شود که از این میزان 147 هزار و 400 تن شمش بلوم عرضه می‌شود که قیمت آن 18 هزار و 771 تومان در نظر گرفته شده است.

همچنین حدود 2 هزار تن ورق سرد B، 40 هزار تن تختال SM، 50 هزار تن نیز تختال CT عرضه می‌شود.

با بررسی آمار معاملات محصولات عرضه شده در بورس کالا می‌توان گفت در سال جاری فولاد بورسی از نوسانات نرخ دلار تأثیرپذیری کمتری داشت که علت آن را می‌توان به اقدامات سامانه جامع تجارت و الزام به عرضه‌های منظم بورسی نسبت داد.

در هفته‌های اخیر که بازار آهن و فولاد تحت تأثیر دلار 54 هزار تومانی دچار التهابات افزایشی شده است روز گذشته با انتشار خبر حذف نام ایران از ذیل توصیه شماره 7 FATF، روند افزایشی قیمت دلار و آهن آلات نسبتا متوقف شد.

در ادامه می‌توانید این خبر را نیز مطالعه کنید:فاز بازار آهن چیست؟

اگرچه به عقیده برخی تداوم افزایش قیمت آهن به ادامه‌دار بودن نوسانات قیمت دلار وابسته است اما با درنظر گرفتن نرخ صادراتی و نرخ دلار مبادلاتی اثر چندانی در بازار آزاد ندارد.

با همه این اوصاف ضعف تقاضا در بلندمدت به همه محرک‌های خبری و دلاری غالب است و به‌عبارتی نبود نقدینگی و تقاضای مؤثر هر گونه پارامتری را خنثی می‌کند.



:: برچسب‌ها: قیمت آهن آلات , قیمت میلگرد 16 ذوب آهن اصفهان , قیمت میلگرد آجدار , قیمت ورق سیاه , قیمت روز پروفیل آهنی ,
:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

نخستین ماه زمستان درحالی پایان یافت که قیمت آهن آلات روند افزایشی در پیش گرفتند

افزایش قیمت دلار، معاملات آهن اسفنجی و رویدادهای نظامی در چند هفته اخیر محرکه‌های

اصلی بروز هیجانات افزایشی نرخ آهن و میلگرد بود...

آهن پرایس: بازار آهن و فولاد داخلی از نیمه دوم دی ماه با نوسانات افزایشی جسته و گریخته همراه بود که این نوسانات عمدتا با نوسانات نرخ دلار همسو شد و تنش‌های سیاسی و نظامی منطقه هم به رشد بیشتر قیمت آهن آلات دامن زد.

روند افزایشی قیمت آهن آلات در نخستین روز هفته و با پایان دی ماه به تأثیر از رشد قیمت دلار شدت بیشتری گرفت.

گفتنی است بازار ارز نیز از کانال مقاومتی 53 هزار تومان عبور کرد و در پایان روز گذشته به کانال 54 هزار تومانی رسید به طوری که هر دلار بازار آزاد 54 هزار و 100 تومان اعلام شد.

قیمت میلگرد آجدار در نخستین روز هفته با نوسانات افزایشی همراه بود و ماه سرد دی با تب و تاب افزایش قیمت آهن همراه بود به طوری که قیمت هر کیلو میلگرد در غالب مبادی فروش بین 100 تا 500 تومان افزایش داشت، اما در برخی شرکت‌ها ثبات قیمت هم مشاهده شد.

قیمت میلگرد آجدار استاندارد روز گذشته عمدتا در محدوده 22.400 تا 24.500 تومان گزارش شد و میانگین قیمت آن نیز حدود 23.245 تومان برآورد شد که در دو هفته اخیر حدود 500 تومان افزایش داشته است.

قیمت روز تیرآهن در غالب مبادی فروش ثابت اعلام شد اما قیمت تیرآهن ذوب آهن اصفهان در برخی سایزهای سنگین افزایش 50 تا 150 هزار تومانی داشت.

قیمت ورق سیاه در بیشتر شرکت‌ها ثابت اعلام شد اما قیمت ورق گالوانیزه، قیمت ورق رنگی شیروانی و قیمت ورق استیل در اکثر مبادی فروش با افزایش 400 تومانی همراه بود.

قیمت پروفیل مبلی، قیمت پروفیل ساختمانی، قیمت پروفیل در و پنجره و انواع پروفیل‌ها با افزایش چشمگیر 200 تا 500 تومانی در اغلب شرکت‌ها همراه بود. قیمت قوطی پروفیل 2 میل ورق فولاد مبارکه حدود 40 هزار تومان گزارش شد.

 قیمت لوله سبک، قیمت لوله داربستی، قیمت لوله صنعتی و انواع لوله‌های درزدار و بدون درز نیز افزایش 200 تا 500 تومانی داشتند. قیمت نبشی، قیمت ناودانی ایرانی و ناودانی اروپایی عمدتا ثابت اعلام شدند اما قیمت نبشی جاوید بناب و نستا در برخی ضخامت‌ها با افزایش 100 تا 200 تومانی همراه بودند.

همانطور که از نوسانات قیمت آهن امروز برمی‌آید نوسانات افزایشی در برخی حوزه‌ها مشاهده شد که از عمده‌ترین محرکه‌های آن می‌توان به افزایش قیمت دلار، هیجانات ناشی از معاملات آهن اسفنجی در بورس کالا و وضعیت نظامی و سیاسی منطقه اشاره کرد.

در رابطه با معاملات بورس کالا می‌توان گفت حدود 59 هزار تن آهن اسفنجی عرضه شد که از این میزان کل محصول معامله شد. گفتنی است قیمت هر کیلو آهن اسفنجی در معاملات دیروز 13 هزار و 888 تومان اعلام شد که نسبت به آخرین عرضه افزایش 13.2 درصدی را ثبت کرد.

افزایش قیمت دلار به رونق معاملات محصولات بورس کالا به ویژه رشد تقاضای مواد اولیه منجر شد؛گویا ترس از تثبیت نرخ دلار در کانال‌های بالاتر مشتریان را برای خرید مواد اولیه عرضه شده در بورس ترغیب کرد.

در همین راستا معاملات آهن اسفنجی روز شنبه را می‌توان مثال زد؛ به طوری که با وجود کاهش حجم عرضه در وضعیت رشد انتظارات تورمی بازار، شاهد افزایش معاملات آهن اسفنجی بودیم. قابل ذکر است کاهش حجم عرضه آهن اسفنجی بیانگر کاهش سهمیه عرضه ماهانه و کاهش تولید به دلیل کمبود انرژی بود که همسو با نوسانات نرخ دلار به بروز هیجانات افزایشی در بازار و بورس منجر شد.

در ادامه می‌توانید این خبر را نیز مطالعه کنید:وضعیت قیمت آهن در بهمن ماه

برخلاف معاملات مواد اولیه، محصولات میانی و مقاطع پایین دست زنجیره فولادی در ایام سرد سال با رکود عمیقی مواجه می‌شود اما به دلیل افت ساخت و ساز در این فصل رکود بیشتری در قیمت آهن آلات ساختمانی و مقاطع پایین دست مشاهده می‌شود.



:: برچسب‌ها: قیمت روز آهن آلات , قیمت میلگردآجدار , قیمت پروفیل , قیمت ورق شیروانی , قیمت تیرآهن ذوب آهن , قیمت نبشی جاویدبناب ,
:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

 نوسانات اخیر بازار آهن و فولاد و بازار ارز که ناشی از شوک‌های سیاسی و تنش‌های

منطقه‌ای رخ داد

با سیاست‌های‌های کنترلی بازارساز در کوتاه مدت کنترل شده و فروکش کرد. کارشناسان

معتقدند بافروکش کردن این هیجانات مقعطی، قیمت‌ها به سطوح تعادلی قبل برمی‌گردد...

آهن پرایس: پایان هفته گذشته بازار ارز مجددا روند صعودی در پیش گرفت و تا مرز 54 هزار تومان نیز افزایش یافت. قیمت آهن آلات نیز مانند سایر بازراهای مالی در یک هفته اخیر از نوسانات افزایشی نرخ دلار بی‌نصیب نماند و غالب مقاطع فولادی نیز افزایش قیمت داشتند.

گزارش‌ها از بازار تیرآهن ذوب آهن اصفهان در بنگاه‌های تهران حاکی است؛ علیرغم ثبات نسبی در سایزهای پرمصرف ۱۴تا ۱۸، قیمت تیرآهن ذوبی در سایزهای سنگین ۲۰ و بالاتر همچنان صعودی و با افزایش۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان مواجه بود.

قیمت میلگردآجدار استاندارد نیز عمدتا با ثبات همراه بود و شنیده‌های کف بازار عمدتا حول ۲۲.۲۰۰ تا ۲۳.۰۰۰ تومان اعلام شد. به طور کلی قیمت میلگرد آجدار روز پنجشنبه در برخی مبادی فروش افزایش یافت اما عمده شرکت‌ها قیمت‌ها را ثبات اعلام کردند. امروز نیز قیمت میلگرد باز افزایش 100 تا 200 تومانی همراه است و کف قیمت میلگرد درحال حاضر بین 23.000 تا 23.700 تومان اعلام می‌شود.

البته باید گفت رکود حاکم بر بازار مسکن و نبود نقدینگی، الزام به عرضه منظم محصولات فولادی در بورس کالا، وجود سامانه جامع تجارت و انبارها، سامانه مؤدیان و برخی سیاست‌های کنترلی و نظارتی امکان سفته بازی در بازار فولادی را محدود کرده و مانع از نوسانات افزایشی چشمگیر است.

بازار آهن روز پنجشنبه نیز تقریبا نیمه تعطیل بود و در برخی حوزه‌ها افزایش جسته و گریخته مشاهده شد؛ اما اغلب مبادی فروش قیمت‌ها را ثابت نگه داشتند یا کلا اعلام قیمت نکردند و به عبارتی به هیجانات التهابی ناشی از رشد نرخ دلار، دامن نزدند.

اما گزارش‌ها از وضعیت قیمت آهن امروز در نخستین روز هفته حاکی است تقاضا همچنان ضعیف است و نوسانات نرخ دلار تأثیر چندانی روی میزان تقاضا ندارد. گفتنی است قیمت دلار نیز تا حدودی عقب‌نشینی کرده و حدود 500 تومان کاهش دارد.

عرضه آهن اسفنجی در بورس کالا نیز مانند شنبه‌های گذشته با هیجان نسبی همراه است و شاخص نرخ شمش صادراتی نیز همچنان ثابت است.

طبق آمار قیمت پروفیل آهنی، قیمت پروفیل مبلی، قیمت پروفیل صنعتی و سایر پروفیل‌ها در بازار امروز نوسانات نامنظم و افزایشی دارد به طوری که قیمت پروفیل 2 میل ورق فولاد مبارکه در برخی مبادی فروش حدود 40 هزار تومان اعلام شد که در مقایسه با روز پنجشنبه افزایش 500 تومانی دارد.

به نظر می‌رسد با فروکش کردن تنش‌های نظامی در منطقه نوسانات قیمت دلار تا حدودی فروش کند و بازار آهن روند نسبتا آرامی در پیش بگیرد اما از طرفی دیگر کاهش حجم عرضه آهن اسفنجی ممکن است به طور جزئی با نوسان مثبت همراه باشد اما طبق تجربه می‌توان گفت عمر نوسانات ناشی از معاملات بورس کالا معمولا کوتاه مدت بوده و با عرضه شمش بلوم در بورس فروکش می‌کند.

با توجه به پارامترهای موجود در کشور درباره پیش بینی روند بازار آهن و فولاد در روزهای باقی مانده از سال می‌توان گفت که طبق تجربه سال‌های گذشته ماه بهمن معمولا ماه خوب و پرفروشی برای آهن‌فروشان است و آمار معاملات در این ایام افزایش می‌یابد اما دررابطه با اوضاع بازار آهن در بهمن ماه سال 1402 باید گفت مسائل سیاسی و اقتصادی جاری کشور و سیاست‌های غیرقابل پیش‌بینی اوضاع را تحت تأثیر قرار داده و نمی‌توان گفت بهمن امسال هم مانند سال‌های گذشته اوضاع بازار آهن بهبود خواهد داشت.

در ادامه می‌توانید این خبر را نیز مطالعه کنید:میلگرد را چند بخریم؟

از طرفی دیگر در انتخابات اسفند ماه را در پیش داریم که اگر رویدادی سیاسی خاصی اتفاق نیفتد، احتمال دارد قیمت دلار و قیمت آهن آلات کنترل شود؛ به عبارتی دیگر با در نظر گرفتن کلیه پارامترها به نظر می‌رسد رونقی که بهمن ماه هر سال در معاملات بازار آهن گزارش می‌شود، در بهمن ماه سال جاری مشاهده نشود.



:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 بهمن 1402 | نظرات ()